Saturday 18 September 2021

Pentecost 17 2021, Mark 9:30-37, Pentakosta 17 2021, Markus 9:30-37 2021 年五旬節 17 日,馬可福音 9:30-37


Song “There is an everlasting kindness”

https://youtu.be/fMR85VnEluM

 

The world belongs to God

The earth and all its people

How good and lovely it is 

To live together in unity

Love and faith come together

Justice and peace join hands

 

Let us in silence remember our faults and failings

Christ have mercy on us, and deliver us from our sins and may we amend our lives

Amen.

 

The Lords Prayer in our own language

 

Song “Lord I lift your name on high”

https://youtu.be/3tWSu9NAFIk

 

Mark 9v30-37

 

Jesus didn't want the people to know where he was because he needed to spend time with his disciples. Boundaries. Sometimes we have to put them up to do what is needed.

 

Jesus explained what discipleship is really about. Whoever wants to be first must be last and and become like a servant. The greatest disciple is like a child! Humble, dependent, vulnerable.

.  

He asks them what were they were arguing about. But they kept quiet because they were embarrassed that they were arguing about status. Have you ever been embarrassed by your words? I have!

 

Jesus sat down, the normal posture for a Rabbi, he sits to teach and his disciples stand to hear. He shouted. "If he wants to be first he must be last”. This is cross bearing discipleship.

 

The second saying Jesus actions by taking the child into the middle of the circle of the disciples, picking her up, and hugging her, illustrating the servant-like attitude that he wishes to inculcate . 

 

The service / servanthood that Jesus is referring to is the receiving / welcoming / accepting of a member of lost and broken humanity who experiences Gods kindness/ mercy. The child represents the vulnerable and the disciples are encouraged to receive them as Jesus has, illustrated now in the child. Such is servanthood of the Jesus kind. Insignificant humanity are important to God.

 

In Aramaic the word for "servant" and "child" is the same. Whoever does not welcome them does not welcome me!  (Liberation Theologies “Option for the Poor!)

 

Jesus had a nasty habit. He took people on the edge and brought them centre stage. People who were silenced or silent or unclean or foreign or sick or immoral. The blind beggar, the disabled man, the foreign woman, the woman who was hemorrhaging all the time, the tax collector, the prostitute-the child. All those who were outsiders through no fault of their own. They were given a voice. Do we do this? Do our churches?

 

Genesis tells us that we are all made in the image of God-all of us. We are all made with the sign/mark of Gods image. We are all equal in Gods sight. It inspires us to seek peace and justice not just for people like us, but for those worse off than ourselves, the poor, the stranger, the outsider, those of a different colour and culture to our own and the people we dislike.

 

The gospel is uncomfortable even shocking. It forces us to go places we don’t want to go. But we have a heavenly mandate, a vision. We are not tied down by ordinary human prejudices or the behaviour of people around us. We are called to move those on the edge to the centre because we are one people, Gods people.  

 

Song “There is a hope”

https://youtu.be/qyMWBx6vvJo

 

Our Prayers for our world, our communities, our friends and families.

Song “You raise me up”

https://youtu.be/13_nXuJ6dX8

 

The blessing of God be upon you 

On those you love and those you meet

This day and forevermore. Amen

 

With thanks to the ©Iona Community adapted

 

Lagu "Ada kebaikan yang abadi"

https://youtu.be/fMR85VnEluM

 

Dunia milik Tuhan

Bumi dan seluruh penduduknya

Betapa bagus dan indahnya itu

Untuk hidup bersama dalam kesatuan

Cinta dan iman bersatu

Keadilan dan perdamaian bergandengan tangan

 

Mari kita diam mengingat kesalahan dan kegagalan kita

Kristus kasihanilah kami, dan bebaskan kami dari dosa-dosa kami dan semoga kami mengubah hidup kami

Amin.

 

Doa Bapa Kami dalam bahasa kami sendiri

 

Lagu "Tuhan aku mengangkat namamu tinggi-tinggi"

https://youtu.be/3tWSu9NAFIk

 

Tandai 9v30-37

 

Yesus tidak ingin orang-orang tahu di mana dia berada karena dia perlu menghabiskan waktu bersama murid-muridnya. Batasan. Terkadang kita harus menempatkan mereka untuk melakukan apa yang dibutuhkan.

 

Yesus menjelaskan tentang apa sebenarnya pemuridan itu. Barangsiapa ingin menjadi yang pertama harus menjadi yang terakhir dan dan menjadi seperti seorang hamba. Murid terhebat itu seperti anak kecil! Rendah hati, tergantung, rentan.

.

Dia bertanya kepada mereka apa yang mereka perdebatkan. Namun mereka tetap diam karena malu memperdebatkan status. Pernahkah Anda merasa malu dengan kata-kata Anda? Saya sudah!

 

Yesus duduk, postur normal untuk seorang Rabi, dia duduk untuk mengajar dan murid-muridnya berdiri untuk mendengar. Dia berteriak. “Jika dia ingin menjadi yang pertama, dia harus menjadi yang terakhir.” Ini adalah pemuridan memikul salib.

 

Pepatah kedua Yesus bertindak dengan membawa anak itu ke tengah lingkaran para murid, menggendongnya, dan memeluknya, menggambarkan sikap seperti pelayan yang ingin dia tanamkan.

 

Pelayanan/pengabdian yang dimaksud Yesus adalah menerima/menyambut/menerima seorang anggota umat manusia yang terhilang dan hancur yang mengalami kebaikan/rahmat Tuhan. Anak mewakili yang rentan dan para murid didorong untuk menerima mereka seperti yang Yesus miliki, yang sekarang diilustrasikan pada anak. Seperti itulah pelayanan dari jenis Yesus. Kemanusiaan yang tidak penting adalah penting bagi Tuhan.

 

Dalam bahasa Aram kata untuk "hamba" dan "anak" adalah sama. Siapa pun yang tidak menyambut mereka tidak menyambut saya! (Teologi Pembebasan “Pilihan untuk Orang Miskin!)

 

Yesus memiliki kebiasaan buruk. Dia membawa orang-orang di tepi dan membawa mereka ke tengah panggung. Orang yang diam atau diam atau najis atau asing atau sakit atau tidak bermoral. Pengemis buta, pria cacat, wanita asing, wanita yang selalu berdarah, pemungut cukai, pelacur-anak. Semua orang yang menjadi orang luar bukan karena kesalahan mereka sendiri. Mereka diberi suara. Apakah kita melakukan ini? Apakah gereja-gereja kita?

 

Kejadian memberitahu kita bahwa kita semua diciptakan menurut gambar Allah-kita semua. Kita semua diciptakan dengan tanda/tanda gambar Tuhan. Kita semua sama di mata Tuhan. Ini mengilhami kita untuk mencari perdamaian dan keadilan tidak hanya untuk orang-orang seperti kita, tetapi untuk mereka yang lebih buruk dari diri kita sendiri, orang miskin, orang asing, orang luar, mereka yang berbeda warna kulit dan budaya dengan kita sendiri dan orang-orang yang tidak kita sukai.

 

Injil tidak nyaman bahkan mengejutkan. Ini memaksa kita untuk pergi ke tempat-tempat yang tidak kita inginkan. Tetapi kita memiliki mandat surgawi, sebuah visi. Kita tidak terikat oleh prasangka manusia biasa atau perilaku orang-orang di sekitar kita. Kita terpanggil untuk memindahkan mereka yang berada di pinggir ke tengah karena kita adalah satu umat, umat Tuhan.

 

Lagu "Ada Harapan"

https://youtu.be/qyMWBx6vvJo

 

Doa kami untuk dunia kami, komunitas kami, teman dan keluarga kami.

 

Lagu "Kau bangkitkan aku"

https://youtu.be/13_nXuJ6dX8

 

Berkat Tuhan atasmu

Pada orang yang kamu cintai dan orang yang kamu temui

Hari ini dan selamanya. Amin

 

Dengan terima kasih kepada ©Iona Community yang diadaptasi

 

歌曲有一種永遠的善意

https://youtu.be/fMR85VnEluM

 

世界屬於上帝

地球和它所有的人

它是多麼美好和可愛

和睦相處

愛與信仰走到一起

正義與和平攜手

 

讓我們默默地記住我們的過錯和失敗

基督憐憫我們,救我們離罪惡,願我們改過自新

阿門。

 

主禱文用我們自己的語言

 

歌曲主我高舉你的名

https://youtu.be/3tWSu9NAFIk

 

馬克9v30-37

 

耶穌不想讓人們知道他在哪裡,因為他需要花時間與門徒在一起。邊界。有時我們不得不把它們放在一起做需要的事情。

 

耶穌解釋了門徒訓練的真正含義。誰想成為第一個,就必須在最後,並且變得像一個僕人。最偉大的弟子像個孩子!謙虛、依賴、脆弱。

.

他問他們在爭論什麼。但他們保持沉默,因為他們為自己的地位爭論感到尬。你有沒有因為你的話而感到尬?我有!

 

耶穌坐下,這是拉比的正常姿勢,他坐著教導,他的門徒站著聆聽。他喊道。 “如果他想成為第一,他必須在最後。這就是十字架的門徒訓練。

 

第二句話耶穌採取行動,將孩子帶到門徒圈子的中間,抱起她並擁抱她,明了他希望灌輸的僕人般的態度。

 

耶穌所指的服務/僕人是接受/歡迎/接受一個經歷上帝仁慈/憐憫的失喪和破碎的人類成員。孩子代表弱勢群體,鼓勵門徒像耶穌一樣接受他們,現在在孩子身上得到了明。這就是耶穌的僕人。微不足道的人性對上帝來是重要的。

 

在阿拉姆語中,僕人孩子的意思是一樣的。誰不歡迎他們,誰就不歡迎我! (解放神學窮人的選擇!)

 

耶穌有一個壞習慣。他把人們帶到了邊緣,把他們帶到了舞台中央。沉默、沉默、不潔、外來、生病或不道德的人。盲人乞丐、殘疾人、外國女人、一直流血的女人、吏、妓女——孩子。所有那些不是因為他們自己的過錯而成為局外人的人。他們得到了發言權。我們這樣做嗎?我們的教會有嗎?

 

創世記告訴我們,我們都是按照上帝的形象造的——我們所有人。我們都是用上帝形象的標誌/標記製成的。我們在上帝眼中都是平等的。它激勵我們不僅為像我們這樣的人尋求和平與正義,而且還為那些比我們更糟糕的人、窮人、陌生人、局外人、與我們自己和我們不喜歡的人有著不同膚色和文化的人尋求和平與正義。

 

福音讓人不舒服甚至令人震驚。它迫使我們去我們不想去的地方。但我們有屬天的使命,有異象。我們不受普通人的偏見或周圍人的行為的束縛。我們被要求將邊緣的人移到中心,因為我們是一個民族,上帝的子民。

 

歌曲《有希望》

https://youtu.be/qyMWBx6vvJo

 

我們為我們的世界、我們的社區、我們的朋友和家人祈禱。

歌曲你養育了我

https://youtu.be/13_nXuJ6dX8

 

上帝的祝福臨到你

在你愛的人和你遇見的人身上

今天和永遠。阿門

 

感謝©Iona社區改編

 

 

 

 

Winter

Winter

Total Pageviews