Saturday 25 December 2021

Prayers Christmas Day 2021, Doa Hari Natal 2021, 2021 年聖誕節祈禱

From a dark womb, 

bathed in starlight, 

into a world sorely in need of you, 

you are born.

 

Lighting of all 5 Advent Candles

 

When you knock on our door looking for room, 

may we welcome you, 

and like the angels at your birth, 

share Gods good news 

with those who are poor, excluded and afraid.

 

Carol “See him lying on a bed of straw”

https://youtu.be/79h_5jhzT7Q

 

The Lords Prayer in our own language

  

Christmas thoughts on Luke 2v1-14

 

Isaiah speaks of a light in the darkness. There will be light in the darkness for Gods people.

Against the backdrop of Roman oppression and a loveless census the angels were singing a new song. The song is in contrast with the decree. It begins with a barren old woman, Elizabeth, a dumb old man, Zechariah, Elizabeth’s young cousin Mary and shepherds, who were poor. Those who have groaned under the oppression of the Romans, the King and the religious leaders will find they have a new freedom and the old order will soon be gone. Are we living under oppression today?

 

The old order was about laws and judgement. Just when Gods people had almost abandoned hope, the new order comes in the prophesies and songs of Elizabeth, Mary and the shepherds, and is expressed in amazement because it cannot be contained in the old ways of thinking and the promises are back on the agenda. The old order will pass away.

 

Jesus birth begins with solidarity with ordinary people, shepherds, animals, and conflict with the authorities. The old order is ending and indeed does end, but people rarely give up power peacefully. Herod’s reign was oppressive and seemed eternal, but it like the Roman Empire eventually ceases. 

 

We have remembered the pregnant waiting of Christmas and the hope still to come of Peace on 

Earth. We wait with the poor, the homeless, the refugees. We have heard again the cry of John the Baptist, and the call to justice which cost him his life as it does others throughout the world today. 


We have reflected on the choice of God to use a young woman as the 

vehicle for the divine plan.The focus of this journey centres on a baby and as so often they 

do, that baby becomes a vehicle of hope. Hope is brought into being, a hope 

which grounds itself in love. Christ is not born today in a stable but in us, which gives hope, hope to the hopeless and love to the unloved, a light that will never go out because it has an eternal fuel. 

 

Here is our call, our responsibility this Christmastide and all through the year. God encourages us to face the powerful, to protect the vulnerable and the needy. God challenges us to see his face in every stranger. The Prince of Peace calls us to look away from the comfortable and to see the suffering and terror in our world. Christmas is a time not just of looking in but also of looking out, seeking the family which has been left outside,. 

 

God comes to us in many ways, through prayer, through a dream, through 

someone else, a word in time. May this Christmas be a vehicle of hope for us all to feed our spirits and our imaginations and to inspire us, with the angel’s message, to bring hope and 

peace on earth. 

 

God spoke to the poorest of people and honoured them. Help us this Christmas to be brave and focus on what is really important in our lives and in our world and to remember the homeless and refugees because they are part of our Christmas narrative. . We pray that God will be incarnated, born again in our hearts, in our lives, in our communities, in our nation and that we will see the powerful humbled and the humble exalted and a new way of being inaugurated. We need this to happen. We need change, our world needs to change. God with us. Immanuel. Amen

 

Song “Tua Bethlehem Dref”

https://youtu.be/LNzRpUmNVbg

 

Take us to Bethlehem, House of Bread

Where the hungry are filled 

And the satisfied sent empty away

Where the poor find riches 

And the rich recognize their poverty

And all who worship are filled with awe. 

 

The Nativity Rap2 https://youtu.be/LvCAYceUBxc

 

Dari rahim yang gelap,

bermandikan cahaya bintang,

ke dunia yang sangat membutuhkanmu,

kamu lahir.

 

Pencahayaan semua 5 Lilin Advent

 

Saat Anda mengetuk pintu kami mencari kamar,

bolehkah kami menyambutmu,

dan seperti malaikat saat Anda lahir,

bagikan kabar baik Tuhan

dengan mereka yang miskin, tersisih dan takut.

 

Carol "Lihat dia berbaring di tempat tidur jerami"

https://youtu.be/79h_5jhzT7Q

 

Doa Bapa Kami dalam bahasa kami sendiri

  

Pikiran Natal tentang Lukas 2v1-14

 

Yesaya berbicara tentang terang dalam kegelapan. Akan ada terang dalam kegelapan bagi umat Tuhan.

Dengan latar belakang penindasan Romawi dan sensus tanpa cinta, para malaikat menyanyikan sebuah lagu baru. Lagu tersebut bertolak belakang dengan dekrit. Ini dimulai dengan seorang wanita tua mandul, Elizabeth, seorang pria tua bodoh, Zakharia, sepupu muda Elizabeth Maria dan gembala, yang miskin. Mereka yang telah mengeluh di bawah penindasan Romawi, Raja dan para pemimpin agama akan menemukan bahwa mereka memiliki kebebasan baru dan tatanan lama akan segera hilang. Apakah kita hidup di bawah penindasan hari ini?

 

Tatanan lama adalah tentang hukum dan penilaian. Tepat ketika umat Tuhan hampir kehilangan harapan, tatanan baru datang dalam nubuat dan nyanyian Elizabeth, Maria dan para gembala, dan diungkapkan dengan takjub karena tidak dapat ditampung dalam cara berpikir lama dan janji-janji kembali ke agenda. . Orde lama akan berlalu.

 

Kelahiran Yesus dimulai dengan solidaritas dengan rakyat biasa, gembala, binatang, dan konflik dengan penguasa. Tatanan lama berakhir dan memang berakhir, tetapi orang jarang menyerahkan kekuasaan secara damai. Pemerintahan Herodes menindas dan tampak abadi, tetapi sepertinya Kekaisaran Romawi akhirnya berhenti.

 

Kami telah mengingat penantian Natal yang hamil dan harapan Damai yang masih datang

Bumi. Kami menunggu dengan orang miskin, tunawisma, para pengungsi. Kita telah mendengar lagi seruan Yohanes Pembaptis, dan seruan untuk keadilan yang merenggut nyawanya seperti halnya orang lain di seluruh dunia saat ini.

Kami telah merenungkan pilihan Tuhan untuk menggunakan seorang wanita muda sebagai

kendaraan untuk rencana ilahi. Fokus perjalanan ini berpusat pada seorang bayi dan begitu sering mereka

lakukan, bayi itu menjadi kendaraan harapan. Harapan terwujud, sebuah harapan

yang mendasarkan dirinya dalam cinta. Kristus tidak lahir hari ini di kandang tetapi di dalam kita, yang memberi harapan, harapan kepada yang putus asa dan cinta untuk yang tidak dicintai, cahaya yang tidak akan pernah padam karena memiliki bahan bakar yang kekal.

 

Inilah panggilan kita, tanggung jawab kita pada Natal ini dan sepanjang tahun. Tuhan mendorong kita untuk menghadapi yang kuat, untuk melindungi yang rentan dan yang membutuhkan. Tuhan menantang kita untuk melihat wajah-Nya di setiap orang asing. Pangeran Damai memanggil kita untuk berpaling dari kenyamanan dan melihat penderitaan dan teror di dunia kita. Natal adalah waktu yang tidak hanya melihat ke dalam tetapi juga melihat keluar, mencari keluarga yang ditinggalkan di luar,.

 

Tuhan datang kepada kita dalam banyak cara, melalui doa, melalui mimpi, melalui

orang lain, sepatah kata pun pada waktunya. Semoga Natal ini menjadi kendaraan harapan bagi kita semua untuk memberi makan semangat dan imajinasi kita dan untuk menginspirasi kita, dengan pesan malaikat, untuk membawa harapan dan

damai di bumi.

  

Tuhan berbicara kepada orang-orang yang paling miskin dan menghormati mereka. Bantu kami Natal ini untuk menjadi berani dan fokus pada apa yang benar-benar penting dalam hidup kami dan di dunia kami. Kami berdoa agar Tuhan akan berinkarnasi, dilahirkan kembali di hati kami, dalam hidup kami, dalam komunitas kami, di negara kami dan agar kami akan melihat yang berkuasa direndahkan dan yang rendah hati ditinggikan dan cara baru untuk dilantik. Kita perlu ini terjadi. Kita perlu perubahan, dunia kita perlu berubah. Tuhan bersama kita. Imanuel. Amin

 

Lagu “Tua Betlehem Dref”

https://youtu.be/LNzRpUmNVbg

 

Bawa kami ke Betlehem, Rumah Roti

Dimana yang lapar terisi

Dan yang puas dikirim kosong

Dimana orang miskin menemukan kekayaan

Dan orang kaya mengakui kemiskinannya

Dan semua yang menyembah dipenuhi dengan kekaguman.

 

The Nativity Rap2 https://youtu.be/LvCAYceUBxc

 

從黑暗的子宮,

沐浴星光,

進入一個非常需要你的世界,

你出生了。

 

點亮所有 5 根降臨節蠟燭

 

當你敲我們的門尋找房間時,

我們可以歡迎你嗎,

就像你出生時的天使,

分享神的好消息

與那些貧窮、被排斥和害怕的人在一起。

 

卡羅爾看到他躺在稻草床上

https://youtu.be/79h_5jhzT7Q

 

主禱文用我們自己的語言

  

對盧克 2v1-14 的聖誕節思考

 

以賽亞談到黑暗中的光。神的子民在黑暗中會有光明。

在羅馬的壓迫和無情的人口普的背景下,天使們正在唱一首新歌。這首歌與法令相反。它始於一個不育的老太婆伊麗莎白,一個愚蠢的老人,撒迦利亞,伊麗莎白的年輕表妹瑪麗和牧羊人,他們很窮。那些在羅馬人、國王和宗教領袖的壓迫下呻吟的人會發現他們有了新的自由,舊秩序很快就會消失。我們今天生活在壓迫之下嗎?

 

舊秩序是關於法律和判斷的。就在神的子民幾乎放棄希望的時候,新秩序出現在伊麗莎白、瑪麗和牧羊人的預言和歌曲中,並表達了驚訝,因為它無法包含在舊的思維方式中,應許重新提上日程.舊秩序將過去。

 

耶穌誕生始於與普通人、牧羊人、動物的團結以及與當局的衝突。舊秩序正在結束,確實結束了,但人們很少和平地放棄權力。希律的統治是壓迫的,似乎是永恆的,但它就像羅馬帝國最終結束了一樣。

 

我們記得聖誕節的懷孕等待和和平的希望仍然存在

地球。我們與窮人、無家可歸者和難民一起等待。我們再次聽到施洗約翰的呼喊,以及對正義的呼喚,這使他像今天全世界其他人一樣付出了生命的代價。

我們已經反思了上帝選擇使用一個年輕女子作為

神聖計劃的載體。這次旅程的焦點集中在嬰兒身上,而且他們經常

做,那個嬰兒變成了希望的載體。希望生了,一個希望

這以愛為基礎。基督今天不是出生在馬厩裡,而是在我們裡面,它給望的人帶來希望,給不愛的人帶來愛,這是一種永遠不會熄滅的光,因為它有永恆的燃料。

 

這是我們的號召,我們在這個聖誕節期間和全年的責任。上帝鼓勵我們面對有權勢的人,保護脆弱的人和有需要的人。上帝挑戰我們在每個陌生人身上看到他的臉。和平之君呼籲我們將目光從舒適的事物上移開,而要看到我們世界中的苦難和恐怖。聖誕節不僅是向看的時候,也是向外看的時候,尋找被遺棄在外面的家人。

 

上帝以許多方式來到我們身邊,通過祈禱,通過夢想,通過

別人,一句話及時。願這個聖誕節成為我們所有人的希望載體,滋養我們的精神和想像力,並用天使的信息激勵我們,帶來希望和

世界和平。

  

上帝對最貧窮的人話並尊重他們。幫助我們在這個聖誕節變得勇敢,專注於我們生活和世界中真正重要的事情。我們祈禱上帝會道成肉身,在我們的心中、我們的生活、我們的社區、我們的國家中重生,我們將看到強大的謙卑和謙卑的昇華,以及一種新的開方式。我們需要這種情況發生。我們需要改變,我們的世界需要改變。上帝與我們同在。伊曼紐爾。阿門

 

歌曲Tua Bethlehem Dref”

https://youtu.be/LNzRpUmNVbg

 

帶我們去伯利恆,麵包之家

飢餓的人被填滿的地方

和滿意送空走

窮人在哪裡發財

富人承認他們的貧窮

而所有敬拜的人都充滿了敬畏。

 

耶穌誕生 2 https://youtu.be/LvCAYceUBxc

 

 

 

Winter

Winter

Total Pageviews