Saturday 1 January 2022

Prayers 2nd January 2021, Christmas 2, Doa 2 Januari 2021, Natal 2,祈禱 2021 年 1 月 2 日,聖誕節 2,

Rise within us like the star 

And make us restless

Till we journey on

To seek our peace in you

 

Song "Go tell it on the mountain

https://youtu.be/3nPFUh4j2OM

 

Confession- a time of silence and reflection on the year that is past.

 

Reading:  John 1v10-18


Reflection "Out with the old, in with the new ".

 

The bible stories are full of the significance of endings and beginnings. There can be no new beginnings without endings.

 

Our own lives are similarly full of endings and beginnings, the passing away of our parents, the death of a relationship, the birth of a new baby and new relationships that bring life again. Leaving a job, finding work, retiring, learning to live on our own. We have to adjust to these changes or not and our emotional health depends on how we can let go and move on to better pastures whether in this life or the next.

 

The church in the West has a similar journey to make. It has lived with ways of being and structures that served it well in a previous age, but not in this. In an age of the spiritual the church is surprisingly unpopular. It too has to let go of the past and embrace a new future, one perhaps less tidy, less preoccupied by buildings and meetings. If it doesn’t the consequences are dire. There can be no resurrection without a death, no new beginnings without letting go of old ways of being, of old wounds, old relationships, old places.

 

The New Year gives us a chance to clean out the old and usher in the new, not in a superstitious way but  looking forward to the best God can offer us with open arms ready to embrace the new, and while learning from the old, leaving it behind.  

 

For Mary and Joseph, the consequences of caring for their baby, meant becoming asylum seekers and refugees. The Christmas story moves from the gentleness of the incarnation to the harsh reality of life.

 

Joseph and Mary flee Bethlehem and their people and go to a strange land that did not know them. They became aliens, immigrants forced to flee. For the families in Bethlehem and surrounding communities the consequences were much worse. Small children were slaughtered because a ruler was tricked by some wise elders from a distant tribe. There was blood everywhere. The consequence of human anger with access to absolute power is clear in our Gospel today and reminds us of the responsibility we have to the innocent and those seeking asylum from tyrant rulers. 

 

We are called to witness in this same world, full of terror, in which angry leaders still destroy innocent lives. Jesus came into the midst of terror and enters into our terror. And we, like Mary and Joseph, are called to move out from soft places, from warm rooms and safe havens, to the places where innocents are destroyed and carry God incarnate, to strange places. God in us, empowers us to listen to angels, to turn away from the comforting familiar.

 

Here is our call, our responsibility this Christmastide and all through the year. God encourages us to face the powerful, to protect the vulnerable and the needy. God challenges us to see his face in each refugee, each immigrant, every stranger. The Prince of Peace calls us to look away from the comfortable and to see the suffering and terror in our world. Christmas is a time not just of looking in and being with our families but also of looking out, seeking the family which has been left outside, bringing home those who are refugees and strangers.

 

This coming year make resolutions fired with real desire, with a divine spark, listen to your dreams and follow your hunches, foolishly following the God of Truth and Wisdom. It may involve upheaval, it may involve a change of attitude, it may involve travelling and the giving of what is costly. But of such stuff are dreams made of and of such stuff is the journey as Christians we embark on when we decide to truly follow the Light of All Lights. 

 

As God works around us this year it will be with the same mix of divine intervention, danger and tragedy as the Christmas story. But be sure that God will be at work despite everything in the tragedies and the terrors as well as in the good times.

 

Loving God, though we are fickle and full of doubt. In you we place our trust for the year ahead. We commit ourselves again to serve you as best we can, to serve also those around us, to seek justice and peace and care for the earth, to forgive others and to be used by your Spirit, to bring more love to our corner of the world, and so to be your church on earth. For Christ's sake. Amen.

 

Song “Who would think that what was needed”

https://youtu.be/MwCyLamhFrk

 

As the star in the East 

Led wise men to seek Jesus 

Light of God 

lead us now 

On our journey together.

 

Bangkitlah dalam diri kita seperti bintang

Dan membuat kita gelisah

Sampai kita melanjutkan perjalanan

Untuk mencari kedamaian kami di dalam kamu

 

Lagu "Ayo ceritakan di gunung

https://youtu.be/3nPFUh4j2OM

 

Pengakuan- saat hening dan refleksi pada tahun yang telah lewat.

 

Bacaan: Yohanes 1v10-18

 

Refleksi "Keluar dengan yang lama, masuk dengan yang baru".

 

Kisah-kisah Alkitab penuh dengan makna akhir dan awal. Tidak akan ada awal yang baru tanpa akhir.

 

Hidup kita sendiri juga penuh dengan akhir dan awal, meninggalnya orang tua kita, kematian suatu hubungan, kelahiran bayi baru dan hubungan baru yang menghidupkan kembali. Meninggalkan pekerjaan, mencari pekerjaan, pensiun, belajar hidup sendiri. Kita harus menyesuaikan diri dengan perubahan ini atau tidak dan kesehatan emosional kita tergantung pada bagaimana kita dapat melepaskan dan melanjutkan ke padang rumput yang lebih baik baik dalam kehidupan ini atau kehidupan berikutnya.

 

Gereja di Barat memiliki perjalanan serupa yang harus dilakukan. Ia telah hidup dengan cara keberadaan dan struktur yang melayaninya dengan baik di zaman sebelumnya, tetapi tidak di zaman ini. Di zaman kerohanian, gereja secara mengejutkan tidak populer. Itu juga harus melepaskan masa lalu dan merangkul masa depan baru, yang mungkin kurang rapi, kurang disibukkan oleh gedung dan pertemuan. Jika tidak konsekuensinya mengerikan. Tidak akan ada kebangkitan tanpa kematian, tidak ada awal yang baru tanpa melepaskan cara hidup lama, luka lama, hubungan lama, tempat lama.

 

Tahun Baru memberi kita kesempatan untuk membersihkan yang lama dan mengantar yang baru, bukan dengan cara takhayul tetapi menantikan yang terbaik yang dapat Tuhan tawarkan kepada kita dengan tangan terbuka siap untuk menerima yang baru, dan sambil belajar dari yang lama, pergi itu di belakang.

 

Bagi Maria dan Yusuf, konsekuensi merawat bayi mereka, berarti menjadi pencari suaka dan pengungsi. Kisah Natal bergerak dari kelembutan inkarnasi ke kenyataan hidup yang keras.

 

Yusuf dan Maria melarikan diri dari Betlehem dan orang-orang mereka dan pergi ke negeri asing yang tidak mereka kenal. Mereka menjadi orang asing, imigran terpaksa mengungsi. Bagi keluarga di Betlehem dan masyarakat sekitar, konsekuensinya jauh lebih buruk. Anak-anak kecil dibantai karena seorang penguasa ditipu oleh beberapa tetua yang bijaksana dari suku yang jauh. Ada darah di mana-mana. Konsekuensi dari kemarahan manusia dengan akses ke kekuasaan absolut jelas dalam Injil kita hari ini dan mengingatkan kita akan tanggung jawab yang kita miliki terhadap orang yang tidak bersalah dan mereka yang mencari suaka dari penguasa tiran.

 

Kita dipanggil untuk bersaksi di dunia yang sama ini, penuh teror, di mana para pemimpin yang marah masih menghancurkan kehidupan yang tidak bersalah. Yesus datang ke tengah teror dan masuk ke dalam teror kita. Dan kita, seperti Maria dan Yusuf, dipanggil untuk pindah dari tempat-tempat yang lembut, dari kamar-kamar yang hangat dan tempat perlindungan yang aman, ke tempat-tempat di mana orang-orang tak berdosa dihancurkan dan membawa Tuhan yang berinkarnasi, ke tempat-tempat asing. Tuhan di dalam kita, memberdayakan kita untuk mendengarkan malaikat, untuk berpaling dari familiar yang menghibur.

 

Inilah panggilan kita, tanggung jawab kita pada Natal ini dan sepanjang tahun. Tuhan mendorong kita untuk menghadapi yang kuat, untuk melindungi yang rentan dan yang membutuhkan. Tuhan menantang kita untuk melihat wajah-Nya di setiap pengungsi, setiap imigran, setiap orang asing. Pangeran Damai memanggil kita untuk berpaling dari kenyamanan dan melihat penderitaan dan teror di dunia kita. Natal adalah waktu tidak hanya melihat ke dalam dan bersama keluarga kita, tetapi juga melihat keluar, mencari keluarga yang ditinggalkan di luar, membawa pulang mereka yang menjadi pengungsi dan orang asing.

 

Tahun yang akan datang ini buatlah resolusi dengan keinginan yang nyata, dengan percikan ilahi, dengarkan impian Anda dan ikuti firasat Anda, dengan bodohnya mengikuti Dewa Kebenaran dan Kebijaksanaan. Ini mungkin melibatkan pergolakan, mungkin melibatkan perubahan sikap, mungkin melibatkan perjalanan dan pemberian apa yang mahal. Tetapi hal-hal seperti itu adalah mimpi yang dibuat dan dari hal-hal seperti itu adalah perjalanan sebagai orang Kristen yang kita mulai ketika kita memutuskan untuk benar-benar mengikuti Terang Segala Cahaya.

 

Saat Tuhan bekerja di sekitar kita tahun ini, itu akan menjadi campuran campur tangan ilahi, bahaya dan tragedi yang sama dengan kisah Natal. Tetapi yakinlah bahwa Tuhan akan bekerja terlepas dari segala sesuatu dalam tragedi dan teror serta di saat-saat yang baik.

 

Mencintai Tuhan, meski kita plin-plan dan penuh keraguan. Pada Anda kami menaruh kepercayaan kami untuk tahun depan. Kami berkomitmen lagi untuk melayani Anda sebaik mungkin, untuk melayani juga orang-orang di sekitar kami, untuk mencari keadilan dan kedamaian dan merawat bumi, untuk memaafkan orang lain dan untuk digunakan oleh Roh Anda, untuk membawa lebih banyak cinta ke sudut kami. dunia, dan dengan demikian menjadi gereja Anda di bumi. Demi Tuhan. Amin.

 

Lagu "Siapa yang akan berpikir bahwa apa yang dibutuhkan"

https://youtu.be/MwCyLamhFrk

 

Sebagai bintang di Timur

Memimpin orang bijak untuk mencari Yesus

Cahaya Tuhan

pimpin kami sekarang

Dalam perjalanan kita bersama.

 

像星星一樣在我們心中升起

讓我們焦躁不安

直到我們繼續前行

在你身上尋求我們的平安

 

歌曲去山上

https://youtu.be/3nPFUh4j2OM

 

懺悔 - 沉默和反思過去一年的時間。

 

讀:約翰福音 1v10-18

 反思以舊換新

 

聖經故事充滿了結束和開始的意義。沒有結束就沒有新的開始。

 

我們自己的生活同樣充滿了結局和開始,父母的去世,一段關係的死亡,一個新嬰兒的誕生,以及重生的新關係。離開工作,找工作,退休,學會自己生活。我們必須適應或不適應這些變化,我們的情緒健康取決於我們如何放手並繼續前進到更好的牧場,無論是今生還是來世。

 

西方的教會也有類似的旅程。它的生存方式和結構在前一個時代很適合它,但在這個時代則不然。在一個屬靈的時代,教會出奇地不受歡迎。它也必須放棄過去,擁抱一個新的未來,一個可能不那麼整潔,不那麼專注於建築物和會議的未來。如果不這樣做,後果很嚴重。沒有死亡就沒有復活,沒有舊的存在方式、舊的傷口、舊的關係、舊的地方,就沒有新的開始。

 

新的一年讓我們有機會清理舊的迎接新的,不是以迷信的方式,而是期待上帝能給我們最好的,張開雙臂準備迎接新的,在向舊的學習的同時,離開它在後面。

 

對於瑪麗和約瑟夫來,照顧孩子的後果意味著成為尋求庇護者和難民。聖誕故事從化身的溫柔走向生活的嚴酷現實。

 

約瑟夫和馬利亞逃離伯利恆和他們的人民,去了一個不認識他們的陌生土地。他們變成了外星人,被迫逃離的移民。對於伯利恆和周邊社區的家庭來,後果要嚴重得多。年幼的孩子被屠殺,因為一位統治者被來自遙遠部落的一些聰明的長者欺騙了。到處都是血。人類憤怒獲得對權力的後果在我們今天的福音中很清楚,並提醒我們對無辜者和那些尋求暴君統治者庇護的人負有責任。

 

我們被召喚在這個充滿恐怖的世界見證,憤怒的領導人仍然在摧毀無辜的生命。耶穌進入恐懼之中,進入我們的恐懼之中。我們,像瑪麗和約瑟夫一樣,被呼召離開柔軟的地方,從溫暖的房間和安全的避風港,到無辜者被摧毀並帶著上帝道成肉身的地方,到陌生的地方。上帝在我們裡面,使我們有能力聆聽天使的聲音,遠離安慰的熟悉事物。

 

這是我們的號召,我們在這個聖誕節期間和全年的責任。上帝鼓勵我們面對有權勢的人,保護脆弱的人和有需要的人。上帝挑戰我們在每個難民、每個移民、每個陌生人身上看到他的臉。和平之君呼籲我們將目光從舒適的事物上移開,而要看到我們世界中的苦難和恐怖。聖誕節不僅是看望和與家人在一起的時候,也是向外看,尋找被留在外面的家人,把那些難民和陌生人帶回家的時候。

 

在即將到來的一年裡,用真正的願望和神聖的火花做出決定,傾聽你的夢想,追隨你的預感,愚蠢地追隨真理和智慧的上帝。它可能涉及動盪,可能涉及態度的改變,可能涉及旅行和付出昂貴的東西。但這些東西是由夢想構成的,當我們決定真正跟隨萬光之光時,我們作為基督徒開始的旅程就是由這些東西構成的。

 

今年,當上帝在我們周圍工作時,它將與聖誕節故事一樣,充滿神聖的干預、危險和悲劇。但請確保,儘管在悲劇和恐懼中以及在美好的時光中,上帝仍會在工作。

 

愛上帝,雖然我們善變,充滿懷疑。我們將信任您來年。我們再次承諾盡我們所能為您服務,也為我們周圍的人服務,尋求正義與和平並愛護地球,寬恕他人並被您的聖靈使用,將更多的愛帶到我們的角落世界,因此成為你在世上的教會。看在基督的份上。阿門。

 

歌曲誰會想到需要什麼

https://youtu.be/MwCyLamhFrk

 

作為東方之星

帶領智者尋求耶穌

上帝之光

現在帶領我們

在我們一起的旅程中。

 

 

 

Winter

Winter

Total Pageviews