Monday 13 May 2024

Prayers 16th May 2024, 2024 年 5 月 16 日祈禱, Doa 16 Mei 2024



I call on the clarity of God

To meet me in my confusion

I call on the mercy of God

To meet me in my brokenness

God in my meeting, God in my parting. 

 

Song  “One thing I ask” https://youtu.be/od8900719uY?feature=shared

 

We say the Lord’s Prayer in our own language

 

Luke 14

 

12 Now He also went on to say to the one who had invited Him, “Whenever you give a luncheon or a dinner, do not invite your friends, your brothers, your relatives, nor wealthy neighbours, otherwise they may also invite you to a meal in return, and that will be your repayment. 13 But whenever you give a banquet, invite people who are poor, who have disabilities, who are limping, and people who are blind; 14 and you will be blessed, since they do not have the means to repay you; for you will be repaid at the resurrection of the righteous.”

 

We pray for peace in Gaza, for Israeli hostages, for peace in Ukraine, Russia, for Lebanon, Syria, Afghanistan, Iran, Yemen, for Hong Kong, China; for work to halt climate change, for the 100 million people who are refugees or asylum seekers, for the homeless, the hungry, the distressed. We pray for all who are anxious. Give them your peace and calm in their hearts. Have your hand upon us, our homes and our loved ones. Be with us all we pray this day and every day. Amen. 

  

Song “Take our bread” https://youtu.be/Qs9dIV43WS0?feature=shared

 

God to enfold me

God to surround me

God in my sleeping

God in my waking

God in my watching

God in my hoping

God in my life

God in my soul

God in my heart

 

With thanks to © Iona Community adapted

 

我呼求上帝的清明

在迷惘中遇見我

我呼求上帝的憐憫

在我的破碎中遇見我

神在我的相遇,神在我的離別。

 

歌曲「我問一件事」 https://youtu.be/od8900719uY?feature=shared

 

我們用自己的語言念主禱文

 

 14

 

12 耶穌又對邀請他的人:「你們每逢擺設午宴或晚宴時,不要邀請你們的朋友、弟兄、親戚、富有的鄰居,否則他們也可能請你們去參加宴會。一頓飯作為回報,那就是你的回報。 13 但你們每逢擺設筵席時,要請貧窮的、殘疾的、瘸腿的、瞎眼的人; 14 你們就有福了,因為他們沒有能力報答你們。 因為當義人復活時,你們將得到報應。

 

我們為加薩的和平、以色列人質、烏克蘭、俄羅斯、黎巴嫩、敘利亞、阿富汗、伊朗、葉門、中國香港的和平祈禱; 為了阻止氣候變遷的努力,為了一億難民或尋求庇護者,為了無家可歸者、飢餓者和貧困者。 我們為所有焦慮的人祈禱。 給他們心的平安和平靜。 請把手伸向我們、我們的家園和我們所愛的人。 與我們今天和每一天祈禱的人同在。 阿門。

  

歌曲「拿走我們的麵包」 https://youtu.be/Qs9dIV43WS0?feature=shared

 

神來包容我

上帝將我包圍

上帝在我的睡夢中

神在我醒來時

神在我的注視中

神在我的盼望中

神在我生命中

神在我的靈魂裡

神在我心中

 

Saya menyerukan kejelasan Tuhan

Untuk menemuiku dalam kebingunganku

Saya memohon belas kasihan Tuhan

Untuk menemuiku dalam kehancuranku

Tuhan dalam pertemuanku, Tuhan dalam perpisahanku.

 

Lagu “Satu hal yang kutanyakan” https://youtu.be/od8900719uY?feature=shared

 

Kami mengucapkan Doa Bapa Kami dalam bahasa kami sendiri

 

Lukas 14

 

12 Selanjutnya Ia juga berkata kepada orang yang mengundang-Nya, “Setiap kali kamu mengadakan makan siang atau makan malam, janganlah mengundang teman-temanmu, saudara-saudaramu, sanak saudaramu, atau tetangga-tetanggamu yang kaya, karena mereka juga akan mengundang kamu ke suatu pesta. makanan sebagai imbalannya, dan itulah balasannya. 13 Tetapi setiap kali kamu mengadakan perjamuan, undanglah orang-orang miskin, orang cacat, orang pincang, dan orang buta; 14 dan kamu akan diberkati, karena mereka tidak sanggup membayar kembali kepadamu; karena kamu akan mendapat balasannya pada kebangkitan orang-orang benar.”

 

Kami berdoa untuk perdamaian di Gaza, untuk sandera Israel, untuk perdamaian di Ukraina, Rusia, untuk Lebanon, Suriah, Afghanistan, Iran, Yaman, untuk Hong Kong, Tiongkok; untuk upaya menghentikan perubahan iklim, untuk 100 juta orang yang menjadi pengungsi atau pencari suaka, untuk tunawisma, kelaparan, dan kesusahan. Kami berdoa bagi semua orang yang cemas. Beri mereka kedamaian dan ketenanganmu di hati mereka. Dukunglah kami, rumah kami, dan orang-orang yang kami kasihi. Bersama kami semua yang kami doakan hari ini dan setiap hari. Amin.

  

Lagu “Ambil roti kami” https://youtu.be/Qs9dIV43WS0?feature=shared

 

Tuhan untuk memelukku

Tuhan mengelilingiku

Tuhan dalam tidurku

Tuhan di saat aku terjaga

Tuhan dalam pengawasanku

Tuhan dalam harapanku

Tuhan dalam hidupku

Tuhan dalam jiwaku

Tuhan di hatiku

and friends and ourselves

 

 

Winter

Winter

Total Pageviews